dissabte, 27 d’agost del 2011

He llegit: «La metamorfosi»


Fa unes setmanes, apostat en una cala, llegia en el suplement de La Vanguardia un reportatge sobre els llibres que havien marcat la vida de lectors que hui són escriptors reconeguts. Jo, que tinc el deute pendent d’assolir la lectura d’un bon nombre clàssics de literaris abans d’abandonar este món, em prenguí esta llista de recomanacions com un senyal del destí. He començat per La metamorfosi de Kafka. Què dir-ne, és lamentable no haver-la llegida abans. M’ha encantat: la naturalitat i la simplicitat amb què es narren uns fets surrealistes, impossibles; les relacions i els rols que s’estableixen entre els membres de la família arran de la transformació de Samsa en un enorme escarabat… —psicològicament molt interessant, em consta que s’ha escrit sobre això—. I la traducció al nostre català per part de Heike van Lawic i Enric Sòria és impecable.

Seguirem informant sobre més lectures. Canvi i fora!

5 comentaris:

Quadern de mots ha dit...

Jo recordo haver llegit la metamorfosi en la meva llunyana època d’Institut. Recordo que em va agradar, esgarrifar i angoixar alhora. M’has fet venir ganes de rellegir-la , segurament ara, els resultats de la lectura serien diferents (o no, qui sap...)

Canvi i fora!!!

noséqui ha dit...

a mi també em va agradar prou. bona elecció.

canvi i fora.

Vicent Terol ha dit...

Molt bon llibre. Em va impactar, llegint-la quan tenia 12 anys...

Emi ha dit...

Bona elecció!Quin és el següent?
Salut i lecturaaaaaaa

Speaker ha dit...

Jo segur que la torne a llegir. Vicent, vas un poc per davant que jo en lectures clàssiques ;)

El següent? Ja ho faré saber :)