dijous, 26 de maig del 2011

Problema cromàtic


Em va cridar l’atenció este indicador als peus de les escales mecàniques del metro de València. Em pregunte si sóc l’únic que el troba inadequat. El cartell serveix per a recomanar als viatgers que no tenen pressa que es deixen dur escales amunt (o avall) apegats al costat dret dels escalons per tal deixar el pas lliure als qui sí que en tenen, que haurien de passar pel costat esquerre. Este costum era ja una convenció no escrita que els usuaris del metro ja realitzaven amb naturalitat, però que ara l’empresa ha tractat d’oficialitzar.

Crec que el senyal té un problema cromàtic, i és que a mi, tot i que el pardal vestit d’aviador sí que em suggereix velocitat, el color roig sobre el qual està estampat m’indica perill i que m’ature, just el contrari del que es pretén.

2 comentaris:

Monique LaMer ha dit...

Es cert que el roig és el color de la velocitat (els Ferrari, ja saps), de para-se en els semàfors i del perill...però t´has donat compte de que el verd és el de "passe vosté" i justament es en la fila verda on te pares? D´incongruències està el Metro plé :P
Per cert, no es un pardal, és un pollastre i lo altre són garrofons: segons la campanya, "els elements de la paella" (sic) ens ensenyarien a utilitzar millor el metro....maremeua

Speaker ha dit...

Efectivament, això volia dir. En tot cas el verd em suggeriria velocitat.

Hosti, és cert, ja deia jo que els de la dreta em semblaven fesols! Ara recorde altres carteslls del Metro que parlaven de la paella i jo no entenia per què! :S

Indescriptible, inefable...