dilluns, 20 de setembre del 2010

Posa'm un burret


Entre a un pub del barri de Ciutat Jardí de València ―per entendre'ns, pels volts de la plaça del Cedre―; un lloc a on per voluntat pròpia no aniria (No sabria explicar-ho: l’ambient despersonalitzat; les taules amb tirador propi, en competició consumista i sectària; els paios en tensió, ben disposats a armar-la per posar-se abans que ningú en el futbolí…). Però aquesta és nit de compromisos, de desconeguts, d’ambient grupal en què jo sóc l’intrús. Estic un poc ensopit, així que demane un burret. La cambrera, molt atenta ―¿deu ser que fa poc que hi treballa?―, em demana encuriosida què és això que li demane. Li ho explique mentre li assenyale l’ampolla de café licor Cerol. ¿Es una bebida valenciana?, em pregunta abans de procedir. Efectivament, però pareix que s’estila un poc més cap al sud. Li explique com l’ha de servir (amb Coca-cola, si fa no fa com un cubata).

I això va aprendre aquella nit. Podria haver-me preguntat el perquè del nom burret. Ni jo mateix ho sabia, fins fa uns mesos. Fa referència a una altra marca de café licor, Sancho, que mai he vist, que té com a logotip aquest animal tan bonic i entranyable. I aquest apunt era una excusa per contar-ho a qui no ho sabera.

3 comentaris:

AlfredRussel ha dit...

Ara bé, si vas a Alcoi, per beure café licor amb coca-cola hauràs de demanar un plis-plai, curiós neologisme d'origen incert (més enllà d'alguna llegenda urbana al respecte). El qual cal afegir a mentires, barralets, colpets, campanes, boles, litro-i-litro i altres termes lligats al consum d'aquest típic beuratge...

MEQUETREFE ha dit...

Jo he vist al meu poble,(Sella, Marina Baixa) gent major que beu "plis-plai" amb casera, no coca-cola, perquè? doncs diuen que abans es prenia així, que eixe és l'original...
A més tenim la la "mentira", que és café-licor amb "agua limón" o llimó granissat.
I si, el café-licor marca "Sancho" té al logotip un ase.

Speaker ha dit...

Gràcies per ampliar la informació! Allà per la Marina i l'Alcoià sou experts en l'assumpte. Hauré d'anar-hi més sovint a fer un glopet i tastar-ne els matisos...

Salut!